Are you in or are you out?

door | 10 oktober 2022 | Feelgood, Ondernemen

Are you in or are you out? Die dwingende vraag stelde ik vorige week aan een klant naar aanleiding een aantal nieuwe vragen én bijhorende offerte. Niet zo alledaags voor ons, want bij Touch of Gold doen we het vaak zachtjes en toch razend efficiënt. Op tempo en ritme van de klant, van het verhaal, de flow die goed voelt maar met de nodige deadlines en doelgerichtheid. Met een touch of gold dus 😉✨.

Maar goed, terug naar de offerte. Die was recht door zee, gericht op automatiseren, optimaliseren, verkopen en allesomvattend. Iedere vraag en bezorgdheid opgelost, met één project. Alleen… deze feelgood ondernemer wil graag in stappen werken, stappen die losstaan van elkaar en je dus ook kan uitvoeren wanneer je er zin/tijd/budget voor hebt. Maar hoe we het ook draaiden of keerden, het lukte niet zonder een enorme toegeving te moeten doen op de impact en kwaliteit van ons werk. Werken met lapmiddeltjes, of hier en daar een ingreepje doen en weten dat je een zee aan potentieel laat liggen op die manier, dat is tegen onze natuur.

En dus hoorde ik mezelf de boodschap brengen dat het dit keer “in” of “out” is. Alles of niks. En dat ondernemen soms ook gewoon zo werkt, met sprongen in het diepe in plaats van met kleine stapjes. Gelukkig was er begrip voor de boodschap aan de andere kant, die gepaard ging met een minuut stilte en hoorbaar keelgeschraap en dankbaarheid omwille van de oprechtheid. We sleutelden samen nog even aan de volgorde van de stappen in de offerte en sloten onze call af.

Twee weken bedenktijd, in alle rust het even allemaal laten bezinken. Dat hebben we afgesproken. Wij zijn natuurlijk razend benieuwd of we ook deze Feelgood ondernemer naar het volgende level mogen tillen. De zoveelste Feelgood Ondernemer die zegt: Wow, kan dat? Echt? Allemaal? Waarom heb ik dit niet eerder gedaan? Ik snap nu pas helemaal wat jullie bedoelden! Het is nog beter dan ik ooit had durven dromen! ✨

Dat de meeste Feelgood Ondernemers het durven, een grote sprong wagen, toch als er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan, weten we uit ervaring. Maar hoe weet je nu dat het echt jouw moment is? Waarop het tijd is om te springen? We horen van veel ondernemers dat ze een alles of niks gevoel hebben op dat punt. Het is erop of eronder. Het gevoel hebben dat je op een kruispunt staat en de keuze die je nu maakt er eentje is die het verschil maakt in je ondernemerschap.

Hoe voel jij dat jouw moment aangebroken is? Lukt het jouw om te springen (met de nodige kriebels)?

Pin It on Pinterest

Share This