Ofwel bezint eer ge begint… Blijkbaar een oude spreuk die vertaald werd uit het Latijn (ik heb het ook moeten opzoeken hoor 🙂
Maar goed, nog steeds helemaal waar, ook als je begint aan de bepaling van je huisstijl van je website.
Want voor sommigen onder jullie lijkt het misschien héél logisch, maar het merendeel van onze (potentiële) klanten valt uit de lucht als je erover begint. Wat dan, vraag je nu, zittend op het puntje van je stoel?!
Wel, als je gaat nadenken over de kleuren die je wilt gebruiken voor je logo/huisstijl voor je bedrijf, ga je je misschien heel erg laten leiden door persoonlijke voorkeuren. En daar ben ik persoonlijk wel een voorstander van MAAR…. doe dat wel met je doelgroep in je achterhoofd.
Ja, je doelgroep, je weet wel, die mensen waaraan je je dienst of product wilt verkopen. Of het nu over particulieren of beslissingnemers zijn in de bedrijven die je wilt aanspreken, je moet ze aanspreken.
Zo maak je best geen totally pink logo als je bvb. administratieve diensten wilt uitvoeren in de bouwsector. Al is een all pink logo naar mijn persoonlijke mening helemaal het einde van de wereld, ik hou van kleurtjes en ook héél erg van roze, van toen ik een klein meisje was al. Maar soit, ik ben aan het afwijken…
Dus ook een super belangrijke tip: leer je doelgroep kennen. En dan heb ik het niet alleen over de demografische gegevens (met hoeveel zijn ze, waar wonen ze,…) maar over hun persoonlijke voorkeuren, hun stijl, desnoods ga je hun dagboeken lezen (oeps nee, dat gaat misschien een stapje te ver).. Hoeveel te meer je weet, hoeveel te beter, dat is de boodschap!
En hou er dan ook rekening mee als je je Pinterest bord (zie eerder artikeltje) gaat maken en overleggen met de persoon die je logo/huisstijl mee gaat ontwikkelen.
Je leest het al, bij Touch of Gold gaan we niet over één nacht ijs als we je website gaan ontwikkelen. Doelgroep bepaling, marketing, huisstijl,… dat is voor ons allemaal onlosmakelijk verbonden met een goede website die je business naar de top brengt!