Van een idee naar een indrukwekkend plan met een hoge Feelgood Factor!

ESSENTIALS©

Wil jij ondernemen met een hoge Feelgood Factor?

Doe dan de dingen die bij jou passen!

Je eigen bedrijf of zelfstandige activiteit opstarten en runnen is vaak veel en hard werken. Als jij ook gestart bent vanuit een passionele overtuiging dat je anderen kan helpen door jouw product of dienst aan te bieden, dan durven we ervoor te wedden dat je heel veel uren en dagen werkt en heel erg bezig bent met je klanten.

Maar brengen je vele uren ook genoeg op?

En ben je echt je droomjob aan het uitoefenen?

Of had je het toch iets anders voorgesteld dan wat het nu is?

Ondernemen hoeft helemaal niet moeilijk, complex of energievretend te zijn.

Als je het strategisch aanpakt en doet op de manier die bij jou past.

Voor Feelgood Ondernemers organiseren wij het Essentials© Traject

Speciaal voor jou hebben wij een traject ontwikkeld, waarin we jou individueel begeleiden om een indrukwekkend strategisch plan op te maken dat de basis wordt voor heel je onderneming.

Op het einde van dit traject:

  • Weet je wie jouw ideale klanten zijn en weet je waar/hoe je ze kan bereiken.
  • Is jouw aanbod en prijszetting helemaal, van A tot Z, uitgewerkt, zodat je kan doen waar jij het beste in bent en wat je het allerliefste doet, en waar je toch voldoende omzet mee behaalt.
  • Wordt het super makkelijk om je aanbod zichtbaar en bekend te maken op een professionele manier, zonder te moeten “verkopen”.
  • Weet je exact welke stappen en acties je best neemt om vooruit te geraken met je bedrijf, want je hebt een duidelijk doel voor ogen.

Het wordt niet zomaar een plan, maar:

  • een plan dat helemaal op jouw lijf is geschreven
  • waar je je 100% in kan vinden
  • dat comfortabel en authentiek aanvoelt
  • en waarvan je niet kan wachten om ermee aan het werk te gaan!

HET OMVAT ALLES OM VAN JE BEDRIJF EEN SUCCES TE MAKEN

DEEL # 1

WIE BEN IK

WAAR STA JE VOOR EN WAAROM DOE JE HET

We beginnen bij het begin! Even terugkijken naar wie jij bent en waarvoor je staat.

Deze eerste stap is bedoeld om je meer inzicht te geven in wat jij echt wil en ook in wat je niet meer wil.

We gaan een stapje terug naar waarom je als ondernemer bent gestart, wat jou toen, in je allerdiepste binnenste, heeft gedreven om jouw activiteit op te starten.

Het resultaat wordt de basis van het verhaal waarmee je naar buiten komt om je onderneming, jouw activiteit, bekend te maken. Dat is ongelooflijk belangrijk, want mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet (ja, ook dat leggen we helemaal aan je uit).

DEEL # 2

VISIE

HOE ZIET MIJN DROOMBEDRIJF ER UIT

Als tweede stap, mag je helemaal volledig wild gaan en dromen!

We nodigen jou uit om een Vision Board te maken om de visie over jouw bedrijf op korte, middellange en lange termijn in kaart te brengen.

Deze stap heb je nodig om daarna uit te stippelen hoe je uiteindelijk naar je lange termijn visie wil gaan werken en welke kleine en grote stappen je zal moeten zetten op dit moment en later om daar te geraken.

DEEL # 3

IDEALE KLANT

MET WELKE KLANTEN WIL JE HET ALLERLIEFSTE WERKEN

Om te weten op welke manier je jouw aanbod in de markt kan zetten, zal je eerst even moeten nadenken over wie je eigenlijk wil bereiken.

Wie heeft het meeste voordeel bij wat jij te bieden hebt? Voor wie heb jij de ideale oplossing klaar met jouw aanbod? Met welk type klanten zou je het allerliefste willen samenwerken?

Op het einde van dit onderdeel, weet je perfect en heel nauwkeurig (echt tot in de details) wie je ideale klant is en op welke manier je die klant het best kan bereiken zonder jezelf of je product of dienst te moeten “verkopen”.

DEEL # 4

AANBOD EN PRIJSZETTING

WAT BIED IK AAN EN TEGEN WELKE PRIJS

Je aanbod uitwerken én beslissen hoeveel je ervoor zal vragen, is het allermoeilijkste deel in het hele traject. Omdat je geneigd bent te denken aan WAT en HOE je iets aanbied en minder denkt aan welk voordeel het oplevert voor je klant.

Daarom zetten we samen jou eens op een rijtje wat je wil doen, welk resultaat je je klanten biedt en hoeveel dat waard is.

We gaan nog een stap verder door ook na te denken over hoe je je aanbod formuleert en of je bijvoorbeeld bundels van producten / diensten kan maken, waardoor je niet meer afhankelijk bent van het 1-op-1 verkopen van een dienst of product om je vooropgestelde financiële doelen te halen.

DEEL # 5

VERKOOPSTRATEGIE

HOE ZORG IK ERVOOR DAT MIJN IDEALE KLANT BIJ MIJ KOOPT

Alleen bepalen wat je gaat aanbieden, is nog niet voldoende om je product of dienst ook werkelijk verkocht te krijgen.

Nee, we gaan je niet leren hoe je als een stofzuigerverkoper, deur-aan-deur, op de ouderwetse manier jezelf of je product moet verkopen.

We gaan wel samen met jou een plan opmaken en je aanbod zo aantrekkelijk formuleren dat je verder zelf geen moeite meer moet doen en het verkopen vanzelf gaat.

Dat is geen “get-rich-quick” toverformule, maar een eenvoudige en praktisch systeem voor je verkoopstrategie én een dat ook in Vlaanderen werkt (wij passen het ook toe).

DEEL # 6

COMMUNICATIESTRATEGIE

HOE MAAK IK MIJN BEDRIJF ZICHTBAAR

In dit onderdeel is je bedrijfsplan zo goed als klaar. Het enige wat nog ontbreekt, is hoe je je bedrijf en je aanbod bekend en dus zichtbaar maakt bij je doelpubliek.

We werken daarom samen met jou een volledige communicatiestrategie uit:

  • Via welke kanalen communiceer je het best binnen jouw branche?
  • Welke tools kan je gebruiken om je communicatie vlot te laten verlopen?
  • Wanneer communiceer je en waarover?
Resultaat? Jouw ideale klanten vinden vlot de weg naar jouw bedrijf en jij hoeft je geen zorgen te maken over wat je wanneer moet doen of zeggen.

KLAAR VOOR ACTIE!

SAMENVATTING EN AANBEVELINGEN

JOUW PERSOONLIJKE ACTIEPLAN

Je bent in deze fase helemaal klaar om er 100% voor te gaan!

We sluiten af met de afwerking van jouw persoonlijke actieplan en we geven jou daar bovenop nog aanbevelingen voor volgende stappen (bv. waar let je best op bij het maken of vernieuwen van je website, heb je wel een website nodig of concentreer je je beter op andere kanalen, hoe zit het met je huisstijl en branding, …).

Daarna is het aan jou, maar we volgen je actieplan wel nog verder met jou op zodat je “on track” blijft en zodat je ons nog bijkomend om advies of raad kan vragen als je dat nodig hebt.

HOE WERKT HET PRAKTISCH?

ZO WERKT HET

Het Essentials© Traject bestaat uit een mix van korte en duidelijke video’s die je kan bekijken in onze online Klantenzone, met bijhorend Werkboek en opdrachten, en individuele begeleiding zowel via Skype als live bij ons op kantoor.

Het volledige traject loopt over 6 weken.

Je staat er nooit alleen voor…Essentials Traject - Praktische info

Doorheen het traject kan je op ons rekenen om je verder te helpen wanneer je ergens vastzit.

Om het traject tot een goed einde te brengen, krijg je:

  • Toegang tot de Touch of Gold Klantenzone op onze website, exclusief voorbehouden voor de deelnemers van het traject
  • Een handig en uitgebreid Werkboek met praktische opdrachten om je te helpen bij het uitwerken van je bedrijfsplan
  • 6 video-opnames met uitgebreide uitleg bij elk onderdeel en praktische instructies om de bijhorende opdrachten te kunnen uitwerken
  • 4 individuele online gesprekken via Skype* waarin je al onze aandacht krijgt en je ons al je vragen kan stellen
  • Een volledige dag individuele en live workshop bij ons op kantoor waarin we samen je opdrachten verder in detail uitwerken en je uiteindelijke plan van A tot Z omzetten in concrete acties
  • 2 extra opvolgmomenten via Skype in de 2 maanden volgend op het traject om je “on track” te houden
  • Je wordt lid van een besloten Facebook groep, zodat je met andere ondernemers en met het TOG team ideeën kan uitwisselen en elkaar kan motiveren

Ben je nog niet zo bekend met Skype? Dan helpen we jou om samen een gratis account aan te maken. Bekijk even deze handige video!

JOUW INVESTERING

Jouw investering in Essentials© bedraagt 2499 Euro excl. btw.

Of met andere woorden, als je gedurende een jaar een omzet genereert van 208 Euro per maand, dan is je investering van dit traject terugverdiend. We verzekeren jou dat je omzet een pak hoger zal liggen als we jouw plan hebben afgewerkt je het ook volgt.

VEELGESTELDE VRAGEN

Ik wil eigenlijk geen online training volgen. Is dit dan wel voor mij?

Zeker! Het online gedeelte bestaat uit korte video’s waarin we je extra uitleg geven over de verschillende onderdelen van het traject. Daarnaast gebruik je het Werkboek om de opdrachten uit te werken.

Maar, elke week praat je met ons via Skype, zodat je ons kan zien. En tussendoor kan je ons vragen stellen via het online platform of in de besloten Facebook groep.

Het allerbelangrijkste deel van dit traject is de live workshop bij ons op kantoor. Waarin we letterlijk samen rond de tafel zitten om je voorbereidingen te verfijnen en je plan helemaal uit te werken.

Ook al is er een gedeelte online, het zeker geen pure online training!

Hoeveel tijd moet ik voorzien om dit traject te volgen?

Het Essentials© Traject loopt in totaal over ongeveer 6 weken.

Gedurende de eerste 4 weken werk je de opdrachten uit bij de 6 modules horen. Daarna herbekijk je alles nog een keer en kan je bijsturen.

In week 6 kom je hele dag live workshop volgen om je hele plan uit te werken.

Dat betekent dat het een vrij intensief traject is, wat toch wel wat van jouw tijd vraagt als je het goed wil doen. Reken op minstens 1 dag per week gedurende de eerste 4 à 5 weken.

Lukt het je niet om die tijd vrij te maken? Dan overleggen we met jou om te kijken of we er een mouw aan kunnen passen.

In welke fase van ondernemen moet ik zijn om te kunnen deelnemen aan dit traject?

Tijdens het Essentials© Traject gaan we heel diep inzoomen op wie jij bent als ondernemer en waar je naartoe wil met je bedrijf.

Uit ervaring weten we dat dit het makkelijkst is, als je al al even bezig bent als zelfstandige, omdat je dan ook al heel goed weet wat je struikelblokken zijn op dit moment en waar je moet aan sleutelen om door te breken.

Als je pas gaat starten met ondernemen, kan je zeker ook deelnemen als je bereid bent direct een grote sprong vooruit te zetten met je bedrijf.

Met andere woorden, als je klaar bent om onmiddellijk voor online zichtbaarheid en succes te gaan, dan zit je zowel als starter én als ondernemer die al even bezig is bij ons goed.

Hoe weet ik of ik de juiste keuze maak door aan het Essentials© Traject deel te nemen?

Als je graag wil deelnemen, dan nodigen we jou uit om een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan te vragen door het formulier onderaan deze pagina in te vullen.

Wij willen natuurlijk ook zeker zijn dat we jou kunnen helpen. Daarom bespreken we eerst even kort jouw situatie en waar je naartoe wil. Na het kennismakingsgesprek kan je nog altijd beslissen of je wil deelnemen of niet.

Naast de kennismaking met ons, hangt het er natuurlijk vanaf hoe gemotiveerd je bent om te ondernemen. Wil je het écht en ga je er 100% voor? Dan kunnen we jou garanderen dat je op het einde van het traject de sleutel tot jouw succes in handen hebt.

Ik heb al eens een opleiding of coaching gevolgd om ongeveer hetzelfde te doen. Is het dan nodig om nog eens het Essentials© Traject te volgen?

Dat hangt er van af: heb je al een volledig plan in handen voor je bedrijf? En werkt het ook voor jou? Of zijn het maar loze woorden en zinnen op een stuk papier, die helemaal niet met jou matchen?

Het Essentials© Traject zit boordevol opdrachten die niet gebaseerd zijn op een standaard business of ander model. Integendeel, het zijn de strategieën en modellen die we zelf voor Touch of Gold bedachten en toepassen.

Het verschil met andere modellen zit hem in de focus op wat JIJ wil en wat bij JOU past. Vergeet daarbij alle saaie modellen en “moetjes” en ga voor wat je WIL!

Hoe kan ik betalen om deel te nemen?

Je kan online betalen via overschrijving, kredietkaart, PayPal of Bancontact bij ontvangst van de factuur.

Wij verwachten de betaling van het volledige factuurbedrag binnen de 14 dagen na ontvangst van de factuur, maar wel vóór de start van het traject.

Dus als je bijvoorbeeld wil deelnemen aan het traject dat start op 1 januari. Dan verwachten we dat je betaling rond is op 31 december, ook als je pas inschreef en de factuur hebt ontvangen op 28 december.

PLANNING

Elk traject loopt over 6 weken, maar het kan ook iets langer lopen als je meer tijd nodig hebt om bepaalde dingen af te werken.

Wanneer je inschrijft, spreken we meteen concrete data met jou af waarbij we rekening houden met wat mogelijk en haalbaar is voor jou.

In principe verloopt het zo:

Week 1

In de eerste week bekijk je de video’s en werk je de opdrachten uit die horen bij Deel # 1 – Wie ben ik en Deel # 2 – Visie.

In de loop van de week volgen we kort met jou op via Skype om eventuele vragen te beantwoorden of even te overleggen waar je vast loopt.

Week 2

In de tweede week ligt de focus helemaal op het bepalen van je ideale klant. Je bekijkt de video’s en werkt de opdrachten uit die horen bij Deel # 3 – Ideale Klant.

In de loop van de week volgen we kort met jou op via Skype om eventuele vragen te beantwoorden of even te overleggen waar je vast loopt.

Week 3

Tijdens week 3 bekijk je de video’s en werk je de opdrachten uit die horen bij Deel # 4 – Aanbod en Prijszetting.

In de loop van de week volgen we kort met jou op via Skype om eventuele vragen te beantwoorden of even te overleggen waar je vast loopt.

Week 4

In deze week werk je aan je verkoopstrategie. Je bekijkt de video’s en werkt de opdrachten uit die horen bij Deel # 5 – Verkoopstrategie en Deel # 6 – Communicatiestrategie.

In de loop van de week volgen we kort met jou op via Skype om eventuele vragen te beantwoorden of even te overleggen waar je vast loopt.

Week 5

Week 5 is de week van het herbekijken en/of afwerken van je Werkboek en opdrachten. Klopt alles nog of ben je intussen van idee veranderd? Je bekijkt alles nog een keer in detail en past aan waar nodig.

Daarna bezorg je ons je ingevulde Werkboek, zodat we de live workshop met jou kunnen voorbereiden die volgt in week 6.

Week 6

Je komt een volledige dag bij ons op kantoor om je bedrijfsstrategie verder af te werken en om te zetten in een actieplan.

Tijdens deze workshop werken we alles tot in de puntjes uit, zodat het op het einde kristalhelder voor jou is en dat je plan 100% aansluit bij wat jij zelf wil.

Week 7 tot 15

Tijdens de twee maanden na de workshop volgen we je plan met jou nog 2 keer op via Skype om er zeker van te zijn dat je goed bezig blijft en niet terugvalt in oude gewoontes 🙂

INSCHRIJVEN

Wil je graag deelnemen aan het Essentials© Traject?

Vul het contactformulier in en wij plannen zo snel mogelijk een kennismakingsgesprek met jou. Je kan meteen na onze kennismaking inschrijven (of nog altijd beslissen dat het toch niet voor jou is en dan blijven we even goeie vrienden).

Stay Gold -xo-

Emilie, Katrien & Valerie

Pin It on Pinterest