Nu heb ik er genoeg van. Ik kan geen sociaal medium of e-mail meer openen of ik word erdoor geplaagd. Dat moeten. Dat moeten voor méér gaan.

Ik heb het gehad! Ik stop ermee. Vandaag nog.

Het viel me de laatste weken echt op. Het ene na het andere bericht kwam voorbij over hoe je als ondernemer zoveel méér klanten zou kunnen bereiken of zoveel méér geld zou kunnen verdienen. Het lijkt wel een epidemie. Het voelt voor mij persoonlijk ook gewoon “fake” aan allemaal en ik word er zo moe van.

Alsof we collectief gelukkiger zouden worden door méér te hebben. Onzin!

Nee, ik (en bij uitbreiding Emilie) heb beslist dat we daar helemaal niet aan gaan meedoen. Touch of Gold-stijl gaan wij voor iets anders, iets wat wel bij ons past.

Wij hebben namelijk beslist om net voor MINDER te gaan, maar niet zomaar minder, wel voor BETER.

Wij gaan alle ballast (dus alle dingen die we niet meer willen of waar we niet zoveel aan hebben) overboord gooien. En dat we dus alleen nog gaan voor waar we 200% GOESTING voor hebben (dat wil zeggen nog meer dan wat we al deden).

Onze missie blijft dezelfde: Wij willen ondernemers helpen om Feelgood ondernemers te worden, door samen met hen een strategie te bedenken die voor hén werkt en helemaal bij hén past.

Maar het aanbod gaan we wat “uitdunnen”, simpeler maken. Dat komt voor ons gelukkig overeen met waar we ook echt goed in zijn en waar we dus ook goed voor betaald worden. Lucky us!

Het is interessant om regelmatig eens stil te staan bij waar je eigenlijk mee bezig bent en eens te reflecteren:

Is dit wat ik echt wil? Of doe ik het omdat het een gewoonte is geworden?

Niet dat je het elke week moet doen. Je hebt wel stabiliteit, consistentie en geduld en doorzettingsvermogen nodig voor je bedrijf.

Maar soms mag je niet bang zijn de dingen eens goed door elkaar te schudden, kritisch te kijken naar wat er ligt en daarna genadeloos en schaamteloos te schrappen. Zo bevrijdend, dat kan ik bijna niet met woorden omschrijven!

Als je die oefening doet, doe het dan helemaal in jouw stijl en vergelijk jezelf vooral NIET met andere ondernemers of met concurrenten. Daar word je echt niet vrolijk van. Het is zelfs vaak de doodsteek en dikwijls dé reden waarom je sommige dingen toch maar gewoon blijft doen. Zo jammer, want net door jezelf te blijven en je eigen ding te doen, zet je jezelf op een unieke manier in de markt.

Ik raad je aan de komende periode tijd te maken om voor jezelf eens alles op een rijtje te zetten: wat je allemaal doet, hoeveel je ervoor vraagt, hoe graag je het wil houden of ervan af wil en hoe je je aanbod kan aanpassen zodat het volledig bij je past en waar je het warm van krijgt diep vanbinnen.

Plan tijd, neem je favoriete notaboekje erbij, installeer je comfortabel met een glas van je lievelingsdrankje en GO WILD.

Misschien is de vakantieperiode wel het perfecte moment om dit te doen!

En als je er niet uit geraakt, contacteer ons dan eens. We willen er heel graag samen met jou eens naar kijken.

Stay Gold -xo-

Pin It on Pinterest