Ik zie heel veel mensen, vooral vrouwen, die zich laten vangen aan het idee van snel succesvol zijn in online businesses. Maar er wordt veel gefaket en gekopieerd. Ze zien dat iemand anders het supergoed doet, en gaan dan doen alsof het ook supergoed gaat. Ik kan daar doorkijken, maar veel mensen niet, en die laten zich vangen en worden zo net ongelukkig, omdat ze dingen doen waar ze niet voor gemaakt zijn.”
Deze quote komt van Hadisa Suleyman, Gentse onderneemster, gelezen in een Bloovi-artikel. Het bevat een aantal sterke uitspraken waar ik me alvast helemaal in kan vinden. Zo ook deze, over je ‘laten vangen’ aan het idee van snel succesvol te zijn in je online business. Laten we heel erg eerlijk zijn, het idee is top: je wil meer uren overhouden in een dag, kiest voor een volledige online business (met liefst zo weinig mogelijk klantencontact, lekker efficiënt) en tadaaaaa: de euro’s stromen binnen. Niet in briefjes van 50, maar wel in briefjes van 500. Terwijl lig jij met je beentjes omhoog in een hangmat op een prachtig strand natuurlijk. Je wordt overspoeld met advertenties die je het wahallah beloven, snel, zonder al te veel moeite. Het probleem? Al deze snelle korte termijn succes oplossingen zijn gebaseerd op één theorie, die steeds maar weer herhaald wordt. Hadisa heeft gelijk, de kans is wel heel erg groot dat je er ongelukkig van zal worden, omdat je dingen doet die niet bij je passen en je niet op het lijf geschreven zijn. Slaagkans nihil.
Klik jij wel eens op van die advertenties en slaat de verleiding toe? Dan eet je volgens ons best een stukje lekkere chocolade ter afleiding. 72% dark voor mij please.
Hoe, hoor ik je denken? Is een online business dan echt zo fake en altijd een slecht idee? Gelukkig niet. Het is wel een kunst om die online business zo in te richten dat die op je ondernemerslijf geschreven is én die van je klanten, rekening houdend met de mate van professionaliteit die je aan de dag wil leggen én je doelstellingen rond de omzet die je ermee wil halen. Hoe wij dat aanpakken, vertellen we je trouwens graag in een fijn gesprek of kan je ook lezen op onze website, waar je lekker helder en transparant ons aanbod kan ontdekken.