Het meest voorkomend wachtwoord wereldwijd? Dat is 123456. Meer dan 1 miljoen mensen op onze aardbol maken er gebruik van, verbazend, niet?
Zal ik je iets strafs verklappen? Dat is ook de schermtijd-code voor onze zonen. We kozen 1234 als nieuwe code omdat ze de vorige code kraakten. Onze redenering: deze is zooo simpel, daar komen ze nooit achter. Misschien wel als ze deze post toevallig lezen natuurlijk.
Onze drang naar originaliteit is dus nog niet doorgesijpeld naar de wachtwoordensoep. Hot topic trouwens, dat origineel zijn en blijven, zeker als het gaat over een (re)branding en eventueel nieuwe naam voor een bedrijf. Laatst gingen we super enthousiast aan de slag voor een feelgood ondernemer. Met haar jarenlange ervaring in een werknemers statuut en hopen levenswijsheid, werd het tijd om haar ervaring in te zetten in haar eigen bedrijf.
Samen gingen we op zoek naar een naam en bijhorende branding. Creativiteit en ideeën stroomden, suggesties kwamen naar boven. Maar dan: teleurstelling na teleurstelling. Iedere naam, ieder idee vonden we terug op dat grote wereldwijde web. Bezette domeinnamen, opgekochte domeinnamen, concurrerende bedrijven met gelijksoortige namen werden ontdekt. Het wordt alleen maar moeilijker om origineel en uniek uit de hoek te komen, daar zijn we absoluut zeker van.
Gelukkig kan je als feelgood ondernemer wel het verschil maken met een verbluffend aanbod/concept, een geheel eigen aanpak of die opgebouwde expertise. Origineel uit de hoek komen heeft voor ons daarom weinig te maken met alleen maar een naam, alleen maar een logo. Originaliteit zit ‘m in het geheel, een geheel waarin ieder detail past.
Je mag trouwens op je beide oren slapen: het bedrijf in kwestie kreeg een klinkende naam met een vrije domeinnaam, een grandioos nieuw logo, toffe lettertypes en een zalig kleurenpalet. We vertellen je er later meer over!