facebook

Wij hebben de laatste maanden iets belangrijks ontdekt. Ik vertel je er zo meteen alles over.

Maar laat me beginnen met jou een vraag te stellen:

Wanneer verkoop jij het meest? Als je heel veel moeite doet om te verkopen of als je er niks voor doet?

Het meest logische antwoord zou zijn dat je veel verkoopt als je er veel moeite voor doet. En dat is natuurlijk voor een gedeelte ook zo. Je krijgt spijtig genoeg niks voor niks.

Maar wat interessant is, is wélke moeite je doet.

Als je constant aan het verkopen bent (in e-mails, sociale media, in gesprekken met potentiële klanten), dan ben je waarschijnlijk heel veel moeite en energie aan het steken in iets wat je relatief weinig oplevert. We steken er bijna ons hand voor in het vuur.

Maar als je energie en moeite steekt in andere dingen, dan gaat je omzet wél plots stijgen.

Nu wist je ondertussen al wel dat wij een beetje (veel) “luie flatsen” zijn (zoals ze dat hier in de streek zo mooi zeggen).

En we zijn er nog trots op ook 🙂

Hoe minder wij moeten werken, hoe hoger onze Feelgood Factor stijgt en hoe blijer wij daar van worden. Daar profiteren onze klanten en ons gezin ook van mee.

Iedereen content!

Met minder werken bedoelen we trouwens vooral minder tijd steken in nutteloze shit of in wat we écht niet graag doen. Ik moet zeggen dat we daar intussen geweldige experten in geworden zijn.

(Psst.. Het is intussen ook onze persoonlijke missie om van jou ook zo’n Feelgood Ondernemer te maken trouwens. Zie het filmpje op onze home-pagina als je daar meer over wil weten.)

Moeten wij dan niet werken? Ja, zeker wel! Maar eigenlijk doen we alleen nog de plezante dingen: het werken met onze klanten en daarnaast gewoon onszelf zijn en dat laten zien.

Onze communicatiestrategie is dan onze allergrootste tijdsbesteding en meteen ook de allerbelangrijkste, want het is de sleutel van ons succes.

Wat is dat dan, die strategie van ons? Wel, dat is ALLES wat we communiceren: in sociale media, via e-mail, op onze website, in advertenties, in gesprekken met potentiële klanten, …

En weet je wat? Hoe meer wij gewoon onszelf zijn en hoe minder wij echt iets proberen te verkopen, hoe sneller onze omzet stijgt.

It’s magic!

Ik kan me voorstellen dat je ons niet meteen gelooft als we jou dit vertellen. Misschien zou ik er vroeger ook wel over getwijfeld hebben en mijn wenkbrauwen hebben gefronst.

Dat komt misschien vooral omdat we ergens in ons hoofd het idee hebben dat je “op z’n Amerikaans” vanalles moet promoten of dat je speciale technieken moet kennen om goed te kunnen verkopen.

Maar niets is minder waar!

Het enige wat je nodig hebt, is een goed uitgewerkt plan (wat we in Essentials Academy doen bijvoorbeeld) én een degelijke en consequente communicatiestrategie

De rest komt vanzelf. En als wij het kunnen… 

Hoe zit dat bij jou? Wat is jouw plan van aanpak?

Stay Gold -xo-

 

Pin It on Pinterest