Misschien is het wel één van de meest gestelde vragen, de waarom vraag. Blijkbaar hebben we, ongeacht hoe oud we zijn, een belachelijk grote drang om altijd te achterhalen waarom iets gebeurd, waarom ons iets wordt gevraagd, waarom we iets ‘moeten’ doen,… Let er maar eens op. Hoe vaak hoor jij op een dag het woordje waarom? Uit de monden van je über-schattige en ook wel vermoeiende kinderen, uit de mond van je partner, uit de mond van je ouders, je klanten,….Maar ook zelf maak je er waarschijnlijk ‘schuldig’ aan. Misschien moeten we met z’n alleen eens een streepje trekken iedere keer als we het woordje waarom gebruiken in een vraag.
Enfin, zo slecht is het niet, altijd te willen weten waarom. Ik heb er zelf ook een grote nood aan.
Gewoon uit nieuwsgierigheid vaak, maar nog vaker omdat ik uit het grote waarom mijn motivatie haal, mijn drive. Weten waarom mensen doen wat ze doen “makes the difference”. Ook bij ondernemers.
Bliksem. Bij heldere hemel.
Wist je dat wij jullie nog nooit hebben verteld WAAROM we eigenlijk doen wat we doen bij Touch of Gold?
Echt, nog nooit! Ik hoop dat iedereen die ons kent, onze klanten en vrienden en familie, het enigszins wel weet. Maar ik twijfel.
Dus vorige week hadden Valerie, Katrien en ikzelf het er nog over. Waarom doen we dit eigenlijk? En doen we het voor dezelfde redenen? Nog steeds? Conclusie: oef, we zitten na 2 jaar nog altijd op dezelfde lijn.
Ben je al nieuwsgierig? Zal ik je onze big why hier verklappen?
Tromgeroffel…In mijn hoofd zie ik 2 presentatoren van één of andere show zoals So you think you can dance het extreem lang rekken totdat ze gaan vertellen wie er door mag gaan. De kandidaten zie je gewoon denken: ‘Stop met zagen en maak er nu komaf mee’ – dat even terzijde :-).
- We willen graag ondernemers (al dan niet beginnende) helpen om te ondernemen vanuit hun eigen persoonlijkheid, leven en drive.
- We willen het ondernemen gemakkelijker maken, zodat je tijd over hebt om met je gezin door te brengen en de mensen van wie je houdt.
- We willen echte mensen helpen om te slagen in hun project, om hun droom waar te maken.
- Zonder wijzende vingers, of 20.000 regels en moetjes.
- Op een manier en tempo die bij jezelf en je leven past.
- We willen ook onze (toekomstige) klanten geen blaasjes wijsmaken of zweverige verhaaltjes vertellen.
- Ondernemen is en blijft hard werken, en gaat met ups en downs. Maar dan liefst wel hard werken met een hoge fun factor! Zodat het niet eens voelt als werken.
Tijdens onze Touch of Gold meeting kwam ineens de zin ‘ondernemen met een hoge Feelgood Factor’ naar boven. We keken elkaar aan met blinkende oogjes. Dat was ‘m! De ene zin die eigenlijk alles zegt.
Die ene zin, die naar boven kwam borrelen op een zonnige namiddag, op ons terras, heeft intussen al veel gevolgen gehad.
Die gevolgen houden we nog even voor onszelf, maar als je onze homepage bekijkt dan krijg je toch al een aardig idee. Test je eigen feelgood gehalte met onze quiz (je vindt hem op onze homepagina) én ontvang een leuke bonus.
Nieuwsgierig en enthousiast zijn we naar jullie reacties. Of jullie ook blinkende oogjes krijgen? En een gezonde rode blos?
Stay Gold -xo-
Emilie