facebook

Eén van de grootste misverstanden aller tijden is dat je door een website te hebben meer verkoopt. Nuancering: door alléén een website te hebben waarin je je aanbod gooit, verkoop je echt niks meer dan zonder een website.

Je moet het namelijk slim aanpakken. En er speciaal voor zorgen dat je website wél extra klanten aantrekt en je dus zo wél meer verkoopt. Het zijn gewoon een aantal uitgekiende strategieën die je kan toepassen op je website, zoals alle slimme ondernemers met slimme websites dat doen.

In de Gratis 4-delige Videoreeks die je kan downloaden op onze website geven we al heel wat slimme tips weg die jou direct op weg helpen. Maar natuurlijk is er nog meer, want we kunnen niet alle strategieën van de wereld in de videoreeks kwijt 🙂

Hier zijn alvast nog eens 3 slimme en heel eenvoudige website-strategieën die op elke succesvolle website worden toegepast en waarmee ook jou direct aan het werk kan.

PS: Omdat wij niet zomaar alles geloven (en jij hopelijk ook niet), hebben we tips uitgezocht die ook nog eens uitgebreid getest en becijferd werden.

Slimme strategie # 1 – Chat met je website bezoekers

Als je onze Gratis 4-delige Videoreeks gedownload hebt, dan weet je ondertussen hoe de home-pagina van je website er uit moet zien om succesvol te zijn. Je hebt tenslotte maar een paar seconden om de juiste indruk te maken op je nieuwe website-bezoeker én uiteraard wil je ook dat hij of zij actie neemt.

De mogelijkheid bieden om onmiddellijk en live met jou in gesprek te gaan, verhoogt de kans dat je bezoeker actie neemt met 31%!

Welke tool gebruik je daar best voor? Onze voorkeur gaat uit naar Zopim. Je kan het 14 dagen gratis uitproberen bovendien. Doen!

Slimme strategie # 2 – Kleur je knoppen rood

Ik weet het, dit klinkt belachelijk en bovendien kan het zijn dat rood helemaaaaal niet past in het goed uitgekiende kleurenpallet van je website.

Maar echt waar, rood werkt in het geval van actieknoppen op mensen zoals op een stier in de arena. Onderzoek heeft uitgewezen dat de kans dat iemand actie neemt en op de rode knop drukt maar liefst 34% hoger is!

Dus, verander metéén al je actieknoppen (of toch de belangrijkste) en geef ze een rood kleurtje. Welke actieknoppen bedoel ik? Vooral de knoppen gelinkt aan je inschrijfformulieren: download nu, schrijf hier in, meld je aan, start vandaag, enz.

Slimme strategie # 3 – Spoor aan tot actie

Ik denk dat deze wel dé belangrijkste slimme strategie is om toe te passen: zet met de tekst op je knoppen aan tot dringende actie in plaats van vrijblijvende informatie te bieden.

Bijvoorbeeld: verander “Bekijk onze prijzen” in “Start vandaag nog!”

Met deze laatste slimme tip verdubbel je zomaar even je kansen om de bezoeker tot klant om te vormen. Het kan bijna niet eenvoudiger, toch?

Uiteraard moet je dit alles uittesten om het zelf te zien, en natuurlijk hoor je alle andere basisstrategieën ook toe te passen. Vergeet dus zeker niet de Gratis 4-delige Videoreeks te downloaden en bekijk ook eens deze tips voor nog meer succes met je website:

Succes!

Stay Gold -xo-

Pin It on Pinterest