Automatiseren voor luie ondernemers: Onze favoriete tools!

door 11 augustus 2020E-mail Marketing, Ondernemen, Processen automatiseren, Webshop

Ha! Als je dit bericht hebt geopend, dan voelde je je misschien ook aangesproken als “luie” ondernemer!

Wij zijn er absoluut fan van om zo weinig mogelijk tijd te steken in nutteloze shit die je perfect automatisch kan laten lopen. Wij zijn dus liefst zelf zou lui mogelijk… Heerlijk!

We geven toe, als je van nul moet beginnen, dan is het toch wel zoeken naar de beste tools en systemen die passen bij wat je wil bereiken.

Daarom geven we jou hier een overzichtje van onze favoriete tools ter inspiratie!

 

E-mail marketing

Waarom zou je nog manueel e-mails typen naar je klanten en contacten als het automatisch kan?? En bovendien is het een MUST om een e-mail database aan te leggen met geïnteresseerde contacten.

Boekhouding

Hou je je boekhouding nog altijd bij op papier of in een excel-bestand? Hoog tijd om daar verandering in te brengen!

Maak snel een account aan bij Factuursturen.be. Je kan er facturen in aanmaken en je aankoopfacturen in opslaan, offertes maken, koppelen met een online betaalsysteem, …. en dat allemaal voor maximaal 15 Euro per maand. Go go go!

Online betaalsysteem

Zelfs al heb je geen webshop… laat dan ten minste je facturen online door je klanten betalen! Overschrijven is zo “nineties” 🙂

Gebruik je Factuursturen.be? Ga dan zeker voor Mollie. Je betaalt geen abonnement of licentie, enkel een kleine commissie per ontvagen betaling (bv. 0,39 Euro voor een betaling via Bancontact).

Een ander populair systeem om aan je webshop te koppelen is Stripe.

Webshop

Is het niet eens tijd om aan een webshop te beginnen denken? Wij zijn zelf grote fans van WooCommerce, dé webshop module voor WordPress websites.

Geen zin, tijd of energie om er zelf aan te bouwen? Huur ons in (of iemand anders) of ga aan het werk met een basis webshop in Squarespace, Wix, Shopify, …

Of maak tijdelijk gebruik van de webshop-optie op je Facebook en Instagram pagina! 

Sociale media planner

Maak 1 keer per maand (of desnoods per week) tijd om AL je sociale media berichten voor de komende maand uit te werken.

Plan ze daarna in één van deze tools en laat ze automatisch publiceren op je sociale media kanalen.

Plan afspraken

Ook afspraken in je agenda laten plannen, kan tegenwoordig helemaal automatisch 🙂

En als je online afspraken wil laten verlopen via Zoom, dan kan ook dat helemaal vanzelf.

Wij gebruiken Calendly, geïntegreerd met Zoom én met ActiveCampaign.

Klanten krijgen een automatische e-mail via ActiveCampaign met een link naar onze Calendly online kalender, die automatisch een Zoom-meeting aanmaakt en in onze agenda’s plant. Heerlijk!

 

Verkoop automatisch

Maak gebruik van strategische advertenties op Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Ads, Pinterest… 

Leid deze ads naar een landingspagina op je website, waar een inschrijfformulier staat of wat leidt naar de aankoop van een product.

Koppel de inschrijving of aankoop aan je e-mail marketing systeem, zodat je geïnteresseerde volgers of klanten met automatische e-mails kan opvolgen.

Verspreid je podcast

Podcasts zijn “the new black”! 

Plannen om er zelf eentje te starten? Dan is het aanbod aan systemen en tools best overweldigend.

Wij gebruiken de super simpele en bovendien gratis tool Anchor.fm. 

Met Anchor neem je via je smartphone app of webapplicatie je audio op, voeg er een leuke cover-art aan toe en laat je podcast automatisch publiceren op alle populaire podcast platformen (Apple, Spotify, …).

Helemaal gratis en voor niks!

 

Er gaat bij Touch of Gold zoveel automatisch dat ik wellicht nog dingen vergeet, die ik hier later wel een keer toevoeg 🙂

We wensen je veel inspiratie en nog meer vrije tijd toe met al deze opties om te automatiseren!

Stay Gold -xo-

Valerie

Business Essentials Academy

Klaar om er volledig voor te gaan, een successtrategie voor je bedrijf uit te werken én helemaal voor automiseren te gaan?

Schrijf je in voor Business Essentials Academy Gold of Platinum!

Pin It on Pinterest