Een website maken en lanceren, lijkt misschien het moeilijkste deel van je online strategie voor je bedrijf.

Maar soms blijkt het nog moeilijker om, eens gelanceerd, genoeg bezoekers naar je website te krijgen.

Er wordt wel eens met moeilijke woorden getoverd, zoals het instellen van SEO (Search Engine Optimization). En ja, het klopt dat je hier zeker rekening mee moet houden en dat je je best aan een aantal dingen houdt, zodat je website goed scoort in de zoekresultaten van onder andere Google en andere zoekmachines. Binnenkort meer hierover trouwens, want er doen ook heel wat misverstanden over de ronde.

En uiteraard moet ook de basis van je ondernemingsstrategie er liggen (zelfs al voor je je website begint te bouwen!):

  • Wie is je ideale klant?
  • Welk aanbod ga je in de markt zetten en hoe ga je dat doen?
  • Hoe ga ervoor zorgen dat je potentiële klanten omvormt tot echt klanten? M.a.w. welke verkoopstrategie ga je toepassen?

We hebben hierover zelfs een hele Online Training voor ontwikkeld: Dé succesformule voor je website. Een absolute aanrader en zelfs must, want het is echt waar de basis voor je hele strategie. Als je één opleiding gaat volgen dit jaar, moet het deze zijn. Zo serieus zijn we erover.

Maar goed, dan nog moet je nog volk naar je website zien te krijgen, want als je niks doet krijg je echt geen bezoekers. En ik bedoel letterlijk: geen bezoekers (of nee wacht, misschien toch 5 nl. jezelf, je partner, je kinderen en je beste vriendin).

Je moet dus op een of andere manier je website en je aanbod bekend te maken bij het publiek. Ik weet het, scary stuff 🙂

Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Je kan netwerken, bloggen, vloggen, podcasten, sprekersopdrachten zoeken voor je doelpubliek, een evenement organiseren, een boek publiceren, … Opties genoeg!

Alleen, dat gaat zo traag en je bereikt er maar een klein aantal personen mee tegelijkertijd! De kans dat je er dan ook nog eens alleen je ideale klant mee bereikt is dus ook relatief klein.

Het kan op die manier echt maanden of soms jaren duren vooraleer je website echt bekend geraakt en je voldoende bezoekers krijgt die ook echt bij jou kopen of op jouw diensten beroep willen doen.

Er is maar één manier om je verkeer pijlsnel de hoogte in te schieten, dag na dag, zonder dat je er zelf actief veel moeite moet voor doen.

Hoeveel bezoekers je nodig hebt? Dat hangt af van wat je wil bereiken. Maar als jouw doelstelling is om als ondernemer ook wel echt geld te verdienen, is er maar een klein rekensommetje nodig om te weten hoeveel bezoekers je moet binnenhalen (klik hier voor de hele uitleg in één van de vorige blogs).

Eens je dat rekensommetje hebt gemaakt, doe je het volgende…

Creëer en publiceer één of meerdere Facebook advertenties!

Het is simpel. Dit is de enige, echte en snel werkende manier om voldoende potentiële klanten te bereiken!

Of dacht je dat de grote en succesvolle ondernemers, en “million dollar businesses”, zoals bijvoorbeeld Tony Robbins, Tim Ferris, Mike Dillard, Marie Forleo,… , hun ding verkocht krijgen omdat ze zulke mooie ogen hebben? 🙂

Wanneer we dit vertellen aan onze klanten is hun reactie vaak iets in het genre “Pffff, weer iets waar ik tijd in moet steken!”. En daar hebben wij naar geluisterd natuurlijk en daarom delen we het vandaag ook met jou.

Als je niet weet hoe je hieraan begint, helpen wij jou op weg!

Speciaal voor jou hebben we namelijk een nieuwe Online Training gemaakt (vers van de pers): Facebook Advertenties.

Want we weten wel dat als je het allemaal zelf moet uitzoeken, je vaak veel kostbare tijd verliest die je best voor iets anders kan gebruiken.

In 4 korte video’s leggen we jou heel praktisch uit:

  • Waarom je Facebook zou moeten gebruiken
  • Welke soorten advertenties er bestaan en hoe je ze gebruikt
  • Hoe je, stap voor stap, een advertentie maakt en publiceert
  • Hoe je de resultaten van je advertentie meet en evalueert

Online Training Facebook Advertenties

Hier zijn alvast een paar extra redenen om eraan te beginnen…

Facebook heeft dagelijks gemiddeld 1,18 miljard actieve bezoekers, waarvan 84,9% zich buiten de VS of Canada bevindt.

Voor een budget van slechts 5 Euro per dag kan je duizenden potentiële klanten bereiken. Dat betekent, als je het goed doet, dat dit je honderden bezoekers per maand kan opleveren én dus ook goeie verkoopcijfers!

Als jij een andere en bewezen manier kent om hetzelfde te bereiken, let me know want daar wil ik dan zéker meer van weten. Ik reken nu al op heel weinig reacties op deze oproep 🙂

Ga er dus direct mee aan het werk en laat ons zeker weten als je ergens over twijfelt of als je vragen hebt.

Succes!

Stay Gold -xo-

Pin It on Pinterest